W celu wpisania LUN do Rejestru LUN zarządzający LUN powinien przesłać:
- dla LUN wykorzystywanych w Europejskiej Sieci Zarządzania Ruchem Lotniczym – „Wniosek o wpis do Rejestru lotniczych urządzeń naziemnych wykorzystywanych w ramach EATMN”, na formularzy dostępnym na https://www.ulc.gov.pl/pl/zegluga-powietrzna/lun-lotnicze-urzadzenia-naziemne/rejestr-lun/450-formularze-wnioskow-rlun/4688-wniosek-o-wpis-do-rlun-a,
- dla LUN nie pracujących w ramach Europejskiej Sieci Zarządzania Ruchem Lotniczym – „Wniosek o wpis do Rejestru lotniczych urządzeń naziemnych wykorzystywanych poza EATMN”, na formularzu dostępnym na https://www.ulc.gov.pl/pl/zegluga-powietrzna/lun-lotnicze-urzadzenia-naziemne/rejestr-lun/450-formularze-wnioskow-rlun/4687-wniosek-o-wpis-do-rlun-b.
Odpowiedni wniosek powinien być wysłany do Prezesa ULC po formalnym przekazaniu zarządzającemu LUN sprawnego i kompletnego urządzenia przez podmiot instalujący, po wykonaniu kontroli z powietrza (dla urządzeń NAV, SUR i DP).
Do wniosku muszą być dołączone odpowiednie dokumenty i oświadczenia wymienione na stronie drugiej formularza wniosku.
Dla urządzeń emitujących promieniowanie elektro do wniosku musi być dołączone pozwolenia radiowe wydawane przez UKE.